søndag 3. juni 2012

Kjøkkenøy og overskap på plass...

Såvidt jeg vet
mangler nå kun sokkel,
taklist og lyslist...

Og hvitevarene skal på plass da selvfølgelig...

Syns vi har fått samlet punktene i "trekantsonen"
ganske fornuftig...
Disse punktene er altså kjøleskap,
 komfyr og vask/oppvaskmaskin..


De høye vitrineskapene har LED lys i toppen
Kanskje skulle de korte skapene også hatt...


Kjøkkenøyen har kommet på plass
Benkeplaten til denne er 255 x 82cm
Her skal vi spise til daglig...


Jeg er veldig glad for at vi satte på disse 
 dekorsøylene på bokhyllen...

På andre siden har vi 80 cm kolonialskuffer...
Like bak denne må vi ta hull til strømsøylen...




Benkeplaten har på bildet under
 fått ett strøk med hvit olje
Etter at bildene ble tatt fikk den andre strøk 
og øyen ble oljet første gang...

De skal oljes 4-5 ganger like etter montering...
Deretter etter 2-3 mnd, og så blir det årlig intervall...

Det er nok mye ekstraarbeid med heltre benkeplater
men jeg syns selv det er verdt det og da er det 
faktisk en fryd å bruke lørdagskvelden til oljing...


Syns resultatet rundt koketoppen ble en fin løsning
 siden vi ikke hadde plass til ordentlig grue...
Vinreolen var ikke noe høyt ønske men fin løsning
 for å fylle ut plassen mot veggen...

Fliser over koketoppen har vi ikke plukket ut enda
Kanskje blir det fliser også hele veien over kjøkkenbenken?

I bakgrunnen kan dere se vaskerommet som ikke er ferdig platet enda...
Rørlegger og elektriker må ordne noe først...håper de kommer i morgen...



Ferdiglagt gulv på kontor/gjesterom


Bildene er tatt i kveldssol
så det er vanskelig å få frem helt riktig farge...


Og ett soverom ferdig...


Hele kjøkkenet og nesten hele spisestuen er ferdiglagt


Før vi tok kveld igår gjorde jeg klart
første soverom oppe...
Så idag kan vi begynne gulvlegging også der...

Siden vi har "sluppet inn" før snekkerene er helt ferdige
med platingen
blir det litt flytting av utstyr...
Men det gjør ingenting for oss,
håper bare vi kan flytte inn til de tar ferie...


8 kommentarer:

  1. Herligland så nyyydelig det blir!! Syntes det er så flott med lang kjøkkenøy og det er jo genialt å ha spiseplassen på den! Golvet var flott!

    Ønsker deg en fiiin søndag!

    SvarSlett
  2. Så utrolig flott det blir. Og så langt dere har kommet. Dere jobber virkelig på.
    Kan jeg spørre hvilket gulv dere legger i stue og på gjesterom. Ser veldig flott ut.
    Synes det er utrolig vanskelig å finne et gulv jeg er 100 % fornøyd med altså.

    Klem klem

    SvarSlett
  3. Så fint det blir! Vi har valgt et veldig likt kjøkken fra Sigdal ;) Vi har faktisk valgt sort laminat som benkeplate på kjøkkenet, men syns i grunnen det er finest med tre. Mulig vi bytter den ut senere ;)

    Nå skjer det masse hos dere, og det er skikkelig gøy å se valgene dere har tatt :) Lykke til med egeninnsatsen videre!


    Klem Anne

    SvarSlett
  4. Oioioi, dette blir bare flottere og flottere altså. Så morsomt å se fremgangen i huset deres nå, virkelig! Begynner å angre litt på nå at vi ikke har valgt dekorlister og sånt småtteri som liksom blir prikken over i`en altså. Synes plutselig vårt kjøkken ser litt sånn puslete og kjedelig ut hihi;).

    Gleder meg til flere bilder fra din kant. Selv har jeg begynt å lure på om de som jobber på huset vårt faktisk klarer å bli ferdig i tide.... :-O.

    Jaja, det blir de sikkert;).

    Ha en fortsatt fin søndag videre;)

    Klemklem fra meg

    SvarSlett
  5. Så langt dere er kommet og kjøkkenet ser skikkelig stilig ut og ikke minst stort. Du/dere kommer nok til å stortrives med kjøkkenet.

    Kan tenke meg dere er så glad over at dere begynner å kunne se ende på byggingen - for nå er dere kommet langt :)

    SvarSlett
  6. Så flott kjøkkeninnredning :-) Spennende å finne andre husbyggeblogger så jeg la meg til som følger hos deg og jeg gleder meg til å titte innom igjen :-) Ha en strålende tirsdag :-) Klem Ranveig

    SvarSlett
  7. Hei. utroli fint kjøkken. Jeg og min samboer holder på og skal bygge oss hus. Jeg falt for dekorsøylene på bokhyllen din. hvor har du fått tak i de?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Dekorsøylene kommer fra Fossline,
      samme som resten av kjøkkenet: )

      Slett

Tusen takk...