mandag 2. juli 2012

Nydelig saueskinn fra Tingvoll...

4 åringen vår fikk et alldeles nydelig 
saueskinn i bursdagsgave og det passer ypperlig 
i den grå kurvstolen jeg malte for en stund siden...


Det er laget av villsau som kommer fra
gården til min onkel på Tingvoll...
Dette gjør det ekstra stas...


Det var såvidt jeg fikk tatt bilder
for begge småguttene elsker 
å legge hodet på det myke skinnet...


På baksiden er det laget et nydelig trykk
og man kan også velge å ha trykket opp
og ullen ned...


Syns det var nydelig farge på skinnet
lysere ytterst i tuppene og mørkere mot bunnen...


Så hvem har laget dette skinnet da?
Jo det er "Fantefellen"
min flinke kusine Kristin!

Ta en titt på hjemmesiden!



I huset har snekkerne hatt siste dag 
før ferien sin men de kommer tilbake noen dager i 
august for det gjenstår en del listing innvendig
og noe plukk utvendig...


Trapperommet er nesten ferdig...
håper lampen kommer snart


Minstemann med det knallblå rommet har 
også fått rund lampe og nesten ferdig listet rom

Det brukes faktisk 6 forskjellige typer lister...
Jeg som trodde det var veldig lettvint med disse panelplatene...



Her er kassen rundt skittentøyssjakten 
ferdig kledd inn...
og vinduet ferdig listet med fleksilist



Vi har overtakelse på 
torsdag og etter planen vil Stendal VVS
 som har  vannbåren varme og montering av armaturer 
gjøre seg ferdige på torsdag...

Så krysser vi fingrene for at BKK gir oss strøm snarest!

Ha en fin kveld!



3 kommentarer:

  1. Skinnet var helt nydelig, og tenk at huset snart er ferdig, så flinke dere har vært :))

    Ha en fortsatt fin kveld :))

    SvarSlett
  2. Nydelig skinn!! Skjønner godt guttene vil legge hodet på den der. Hadde gjort det selv jeg;). Badet i innlegget under blir jo knallflott da, og alle de andre rommene også selvfølgelig;). Det er jo så morsomt å se!

    Her skjer det veldig lite, pussig nok. Husleverandør skulle ha oppsummeringsmøte i dag og vi skulle få dato, men har ikke hørt noe, og mannen har prøvd å ringe de, uten å få kontakt.. Liten irritasjon begynner å tre frem kjenner jeg.. Men, vi får gi de litt tid og håpe vi får tatt en prat med de i morgen.. Sukk..;).

    Fortsatt lykke til med innspurten, straks er dere i mål!!! På torsdag kan dere gi hverandre en klapp på skulderen, for dere har virkelig stått på;).

    God kveld videre;).

    Klemklem fra Marilinn

    SvarSlett
  3. Så gøy at du er kusinen til Kristin =) Jeg er nemlig oppvokst på Tingvoll og hun var en god venninne i barndommen ;-)
    Hun lager aldeles nydelige ting med ulla!

    Klem Linn

    SvarSlett

Tusen takk...